fredag den 23. november 2012

Laaaaang pause

Så er jeg tilbage.... pyha... det var en længere pause fra bloggen, jeg lige havde der. 

Det skyldes dels, at jeg har haft rygende travlt med arbejde og derfor har klappet sammen på sofaen i stedet for at være kreativ og dels fordi, at den smule krea-ting jeg har lavet, har jeg lavet lidt i smug. 

Jeg er nemlig blevet tante - igen! For et par uger siden fik jeg en skøn, skøn med skøn på nevø. Og jeg har længe arbejdet på barselsgaverne - men de skulle jo være hemmelige! 

Gaven var en kurv med alle mulige hjemmelavede godter og nu kan jeg endelig vise nogle af dem frem her;

De glade forældre vidste ikke, hvilket køn de ventede, så jeg var nødt til at lave en helgardering med unisex-farver. Det projekt, der tog længst tid og som jeg derfor gik i gang med allerede i sommers, var dette hæklede tæppe på barnevognen eller hvor det nu kan være nyttigt: 

 
Hvad kurven ellers indeholdt kan I se en af de kommende dage! 

6 kommentarer:

  1. Hvor er det et flot tæppe! Er det granny stich, du har brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Ja det er det. Det er super nemt og lige til at lave. Tre stangmasker og en luftmaske - og så bare derudaf! Jeg har bare brugt helt almindeligt tyndt bomuldsgarn. Hvis det skal være lidt mere varmt og lækkert kan man jo bruge noget dejligt blødt uldgarn.

      Slet
  2. Wow hvor er det bare lækkert og sikke nogle flotte farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Synes faktisk også selv at det blev ret fint! :)

      Slet
  3. Og jeg kan som den heldige modtager fortælle, at tæppet ikke kun er fint, men også superlækkert og meget brugbart. Jonas putter i det, mens han ammer, han luner sig med det i autostolen, vi bruger det som ekstra tæppe i barnevognen, når det er koldt, og han får det over sig, hvis han falder i søvn på sit legetæppe. Det er simpelthen genialt! Så tusind tak for det, søde Lea :o*

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det bare en fornøjelse, når noget man laver rent faktisk også kan bruges! Det er dejligt at høre! Hækler gerne flere hvis I skal have flere børn. :)

      Slet